*Städ å tvätt..*

Idag tog vi det lilla lugna på morgonen,är ju fredag och då är det inget dagis... Efter sena frukosten,så blev det dags att börja ta tag i tvätten å städning!Blev en hel del gjort idag faktiskt,städade även Amelias rum å gjorde ordning lite smått i Fridas rum så man kanske kan börja vara där uppe å leka också.. Hon har ju bara sovit i sitt rum å det har vart annan förvaring där inne också.. Men ska kolla lite på när vi kan börja fixa med golv å färg i hennes rum också.. Sen är det också dags för att hitta en passande grind till övervåningen!
HAr även bytt rent och dammsugit i sängarna,å det sistnämnde gör man kanske inte allt för ofta,inte jag iaf å under sängen fick också sig en omgång.. =)
Det är väl mest vad denna dagen gått ut på.. Å lite matlagning däremellan..

Sen ikväll gick jag å barnen ut på en promenad med Malte,får spader på honom nu när någon tik löper igen.. Har vart lugnt ett litet tag,men nu har det börjats igen! Å då lyssnar han definitivt inte på vad man säger till honom,piper som om han inte har vart ute på görlänge(även om man nyss hade vart ute med honom),slicka,slicka,slicka ute! Ja han glömmer mer eller mindre av att göra ifrån sig ordentligt,utan kommer på det när vi nästan är hemma att det kanske är dags för att göra sina behov.. Tokiga hund!!

Efter den promenaden mellanlandade vi hemma å lämnade Malte för att sedan gå till affären.. Å när vi står vid frukten så tänkte jag för mig själv om vi inte skulle göra lite färsk fruktsallad å i samma veva jag tänker det hör jag Amelia som frågar om vi inte kan äta det idag.. Sådan mor sådan dotter,eller? Hihi..
Så hem å lägga en trött Frida och sedan blev det duschen för både mig å Amelia,å sedan fruktsallad m yoghurt till Idol! Så det var våran fredag över lag.. Själv ska jag snart hoppa i säng,å det är ju riktigt skönt å ha duschat å krypa ner i en nybäddad säng!


Imorn blir det nog lite mer städ,behöver damma av lite mer å så eftersom jag får hem folk hit på söndag.. Ska ha en LR visning(smink,hårvård,kroppsvård,hälsokost,aloe vera i alla dess former,parfymer framtagna av kändisar och nu även smycken som är designade av Emma Heming-Willis(Bruce Willis fru) å säljs endast hos LR) här hemma,så den som känner för det är hjärtligt välkomna hit på söndag kl 15!!Bjuder ju självklart på fika =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0