*Sol,sol,sol*

Nu när vi är på fötter igen hela familjen så är det skönt att värmen kommit tillbaka igen!
Såsett har det vart lägligt å vart sjuk när det vart lite sämre väder nu ett tag,hade vart jobbigt annars!

Igår gjorde väl jag å barnen inte så mycket under själva dagen,utan det blev mest att ut å rasta dom å hunden,Frida har ju inte vart ute på hela veckan typ..Blev lite lek å städning här hemma. Sambon var iväg å visa nya jaktmedlemmar våra marker.

På kvällen sedan så kom sambons bror m familj hit och vi grillade. Satt riktigt gott,så det blev att vi satt på altanen,hade vart lite kyligt annars å sitta ute då det blev lite sent.. å enligt Amelia hade vi fest haha,ja vi hade hög musik på i vardagsrummet å drack påskmust,så det blev riktigt bra fest haha söt skruttis min!

Idag har väl inte vart så mycket mer spännande heller,tog en sen frukost sedan när Frida hade somnat igen gick jag å Amelia ut på en runda med Malte,sambon sov fportfarande eftersom han skulle jobba inatt,eller aa han började 14.30 å slutar först kl 6imorn bitti,så det blir en del timmar å då kan sömn behövas.

Efter vi kom hem så tog jag å duschade Malte på utsidan,främst för att försöka bli av med en del päls! Han vart inte riktigt lika positiv till att behöva duscha men det gick iaf,å efter det satte jag han i hundgården så han kubnde torka ute i solen,men det första han gör är att hålla på att rulla sig i gruset,så ren vette sjutton om han egentligen är!Men en del päls rök av från honom iaf å det var det jag var ute efter,får väl försöka borsta han lite sedan med.

Sedan blev det lite matlagning å sedan en promenad. Frida somnade i vagnen på promenaden å jag passar på att sitta på altanen å kolla lite på datorn å dricker lite kaffe. Blir väl snart dags för dusch/bad för ungarna innan vi intar kväll i soffan..
Ikväll blir det Big Brother som gäller,lite spännande idag å se vem som får lämna huset. Tror dessvärre faktiskt att det kan bli Peter. För Gurkan tror jag nog inte å inte riktigt Katerina heller,hon har ju liksom suttit en del nu men ändå fått vara kvar,men såsett så händer det väl en del när hon är där..
Tyckte om Peter i början faktiskt men nu vet jag inte riktigt,jag tycker han förändrats en hel del sen man lärde "känna" honom i början..Svårt att förklara men jaa.. Det återstår å se ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0