*Måndag*

Då vart det måndag igen! Å idag var det riktigt segt att gå upp,tror inte riktigt jag vaknat ännu faktiskt.. Frida sov inget vidare bra inatt,men men.. Blev iaf att cykla till dagis,å sedan när jag å Frida kom hem tog vi oss en promenad med Malte.. Vissa stunder var det skönt ute,men attans att det ska behöva blåsa så ute..
Sedan åt vi lite frukost innan det var dags att ta en promenad till dagis igen för att hämta Amelia. Tog med Malte också,brukar binda han vid en lykstolpe utanför å då brukar han skälla lite när han ser mig gå därifrån å när jag är påväg mot honom. Men idag var det riktigt mycket rörelse runt omkring,massa folk som gick å cykla kors å tvärs där så han började skälla på allt å alla som gick förbi,vissa såg tom lite tveksamma ut mot honom =/ Tycker det är lite pinsamt när det blir så å att det är utanför dagiset..jaja,ingen har ju klagat ännu men man vet ju aldrig..

Tycker å andra sidan det är rätt skönt nu när jag inte haft bil hemma på dagarna å man fått börja röra mer på sig. Cyklat å gått..Även om det inte är fööör långa svängar jag gör just nu så känns det rätt skönt! Annars blir det väldigt lätt å ta bilen när den är hemma. Men nu ska jag komma igång riktigt med att röra på mig!!
Ska också försöka komma på lite mer hur jag ska äta också å få ihop det där.. Börja göra lite andra övningar hemma också för att få bukt med min mage!!!

Sedan ska jag passa på när sambon är hemma att ta 2flugor i en smäll,motionera både mig å Malte samtidigt! Han behöver ju träna upp sin kondition å bygga lite mer muskler nu när han har "semester" från skogen. Så han är "Fit for fight" till hösten igen när all jakt börjar.
Inte så lätt precis att passa på att ta en powerwalk med honom,han ska ju bara stanna upp å dofta vart tikarna vart å pissa överallt,så nää.. Det blir cykling för min å hans del ihop!
Inte det lättaste att cykla med honom som kan dra ibland mm tänker kanske ni?
Men jodå det går,med hjälp av denna:




Kallas för "SPRINGER" å sätts fast på cykeln å man kopplar hunden (använder gärna en sele) i repet som hänger ut. Då gör det att du kan ha bägge händerna fria å hålla i styret,å du känner inte riktigt av rycken som hunden kanske gör, å ifall något skulle hände så plastbrickan där uppe vid repet,den går sönder så hunden kommer lös,så det är en säkerhetsgrej. Så här ska det cyklas å Malte tycker det är kul å vet vad som gäller när man är ute med den.. Men sedan har jag också han i koppel också,ifall den plastbrickan skulle gå sönder,vilket den gjort en gång å då hade jag en hund på rymmen (ja,det är ju trots allt en jakthund).

Så jag har börjat lite lätt nu för att börja få igång han lite också,sedan framöver är tanken att prova på vårkumla rundan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0