*Höst..?*

Jag vet inte men jag tycker det känns mer som om det är höst ute nu än vår! Så tråkigt med blåsten,regnet,åska! Jag vill ha riktig vår nu eller sommar! Visst regn kan vara skönt också,men just denna blåsten som är med regnet då? Behöver ju nästan ta fram vinterkläderna igen. Nätterna är inte så varma heller ju! Å det jobbigaste av allt är nog att man är inte pigg för 5öre på morgonen när det är såhär!
Nä så nu vill jag ha bra väder igen,vi är ju för fasen inne i mitten på Maj!

Lite jobbigt nu också när vi bara har en bil å sambon måste ha den på dagarna,så det får bli cykla/gå för min del. Visst det är skönt å få börja röra mer på sig vilket är behövligt men just när vädret är som det är å Amelia ska lämnas å hämtas på dagis kan det vara skönt å ha bil. För jag känner mig otrygg ute så fort det börjar regna! För som sagt jag är livrädd för åska och är alltid rädd att det ska börja åska så fort regnet kommer!!
Så snälla vädergudar-nu vill jag ha bra väder hädanefter!!!


Så annars då? Jaa det händer väl inte så himlans mycket mer,mer än att vi äntligen är helt friska numer!!! =))
Imorn blir det en tripp till BVC för Fridas del,1årskontroll å vaccination,stackars lilla tjejen. Så där lär vi ju få räkna med feber mm på henne efter det,Usch då!
Men jisses va stor min lilla tjej blivit. Börjat prata mer å mer,kan säga- Mamma,Pappa,Oj,Natt Natt,Titta dä,Hej,Hejå,Voff voff. Är med riktigt nu och så fort hennes skor kommer fram så sätter hon sig på golvet och vet att vi ska ut. Gillar att cykla!Ber man om en kram så får man en jättekram,då håller hon riktigt om armarna runt halsen på en,gör slängpussar,Klättrar upp i soffan å på pallar.Dansar lite pajasdans(hon vet hur hon ska göra för att få oss att skratta riktigt ordentligt) å har nog 11/12 tänder,det gick lite segt i starten med dom men nu har de verkligen ploppat upp på löpande band

Det som är "problemet" med denna lilla bestämda damen är att hon äter ingen vanlig mat!Vet inte hur vi ska få henne till att göra det,så har någon något tips så meddela gärna detta!!!

Sedan har jag anmält henne till att börja dagis i augusti också,å hon själv verkar tycka att det är ett roligt ställe där,för hon går gärna runt där nu när man lämnar Amelia å tittar nyfiket å glatt på de mindre barnen.


Å min stora tjej då. Ja hon har börjat bli riktigt stor nu,har tappat 2st framtänder där nere,så nu börjar hon se så där ruskigt ännu mer gulligare ut som barn gör när de börjar bli tandalösa =)
Men ena framtanden är redan påväg uppåt,å ena framtanden där uppe är lite lös också.

Nä nu ska jag passa på och kolla på de danska Unga Mödrar på datorn medans Frida sover. Ser ni förresten på det?Hehe.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0