*The Mohippers*

I fredags kväll begav jag mig själv till gbg med tåget.. Min snälla pappa kom och hämtade mig eftersom jag skulle sova hos honom.. Så vi fikade lite och pratade mycket när jag kom dit.. Sedan bad han mig att jag skulle klippa honom,så självklart gjorde jag det!
Sedan blev det till att försöka somna tidigt då vi skulle upp kl 5 på lördagen,eller vi å vi.. Jag skulle,men pappsen gjorde mig sällskap och hade kaffet färdigt när jag kom upp.. 
Käkade lite å drack kaffe sedan skulle han köra mig till Partille där jag mötte lite folk kl 7 på morgonen! Det var ju dags för möhippa för Christel som gifter sig om 1½ vecka! 
Men hon anade nog att det skulle bli denna helgen,men men.. Vi gick in till henne å hennes blivande och väckte dom.. Åt frukost lite snabbt och sedan blev det till å spexa ut henne mm..

Sedan blev det till att gå till bussen å hennes uppdrag var först att få oss alla 7 att åka med gratis! Å javisst,det fixade hon!
Väl inne i stan så blev det en promenax över Göta Älv bron mot Frihamnen.
Tanken var först att hon skulle sjunga in en låt hos någon som sysslade med sådant här,men han var sjuk så han hade ordnat med detta på ett annat ställe,nämligen på MIX MEGAPOL i Gbg!
Där mötte vi upp "Producent Mats"- Mats Lillienberg,och han visade oss först radio studion å fick Christel till att tro att hon skulle sända radio! Å jisses va nervös hon blev kan jag säga! Men efter han berättatr hur allt går till där så fick han avslutat att han ska skona henne från det,ska spela in lite musik istället!




Så det blev in i ett annat rum för henne å på med hörlurar å text å sjung några gånger,å hon gjorde det faktiskt väldigt bra måste jag säga! Blev nästan lite besviken faktiskt,hade vart mkt roligare om hon sjung å inte kunde!!haha.. Vi andra fick också gå in å sjunga med i refrängen!









Vi kallar oss "The Mohippers" =)


Efter det blev det en tur tillbaka till Nordstan och gick runt lite där..

På andra sidan skylten stod det "En peng så visar jag musen.." å där under kjolen hängde en mus...!

Blev lite käk å lite gottit å dricka också,sedan begav vi oss till ett ställe som heter GÖKBOET! Där det finns massa olika typ gladiator grenar..
Vi fick välja 5 grenar och det blev- den mekaniska tjuren,sumobrottning(när man får hoppa i sumodräkter),stocken(sitter på en stock å ska slå ner den andra med en kudde) Lasergame(detsamma som vanlig laserdome) å Topsen (man står å ska slå ner den andra som bilden här nedan..)



Det här v ar ett riktigt kul ställe kan jag säga!Men jisses va grenarna var jobbiga ändå,speciellt för armarna! Men det var rolig träning så att säga,helt klart värt det!!

Sedan avslutades kvällen hemma hos Christels mamma,med grillat å dryck å även kubb.. Blev en sen natt eller morgon kanske man ska säga! Kom hem till pappsen kl4 på morgonen igen...
Men det var en rolig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0