*Stundande bröllop*

Imorn var det dags för bröllop nr1 av 2. Inte ofta man är bjuden på bröllop på en veckas tid.. Imorn bär det av till Kinna iaf,där min kusin ska gifta sig,alltid trevligt med bröllop å dels också så går man ju inte bröllop för mycket heller.. Tycker folk i min närhet gifter sig lite för lite HAHA =)

Hoppas på bra väder så också,då det är utomhus!! Så håll tummarna för det snälla!
Men sedan ett problem till då..det här vad man ska ha på sig!!! Jag tycker alltid att jag har gått om tid att tänka på det,men i slutändan så står man där en dag innan ändå!! Har letat i garderoben,kollat lite i affärer,men nej nej,när det är så nära inpå då hittar man fasen inget!!! Men ska åka till Cicci senare idag å se vad hon har för något,tack vännen!

Nästa veckas bröllop är ju redan fixat med kläder då man är tärna..

Många har frågat mig när vi ska gifta oss.. Jo visst har man väl alltid drömt som liten att man ska hitta sin prins å gifta sig å känna sig som en riktig prinsessa där i brudklänning..?
Inte har vi planerat något bröllop ännu här,men nu undrar jag bara lite,varför ska man egentligen gifta sig? har ställt den frågan till flera å fått blandannat svar som att an vill visa sin kärlek till varandra,, Jo men det kan man väl göra ändå bara för man inte är gifta?Eller? Eller älskar man varandra mindre bara för att man inte gifter sig? Å älskar man varandra mer bara för att man gifter sig?
Å sedan också att man kan få byta efternamn.. Jo men visst,men nu har både jag å min sambo 2 av de vanligaste efternamnen här i sverige..
Att man vill dela hela livet med varandra.. Jo men visst,behöver man gifta sig med varandra fölr det? Å man vet ju aldrig vad som händer här i livet framöver...

Å sedan fick jag höra från en att de gifte sig pga av det juridiska när de skulle bli föräldrar,att allt skulle bli så mycket lättare då om de var gifta när de fick barn.. Skulle aldrig gifta mig bara för att jag skulle få barn.. det låter ju mer som ett tvång så att säga.. lät lite mer som de egentligen inte fanns så mycket känslor inblandade i det,utan att det just var mkt lättare med allt juridiskt..

Kanske låter negativ här nu hehe,inte meningen! Men jag har bara gått å funderat på mer varför man ska gifta sig å vad folk svarar på det.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0