*Sommarlördag!*

Gud så skönt det vart ute idag. Både igår och idag!
Igår tog jag å barnen oss en rejäl promenad med Malte till att börja med,sedan blev det ett stopp hos svärisarna och fick lite fika,sedan en promenad (en "omväg" så att säga då,vi bor trots allt inte så långt ifrån varandra,men vi tog inte den närmsta vägen hem),sedan blev det att ta upp Fridas lilla pool(trodde den skulle vara lite större men alldeles perfekt för henne var den ju allt) Först badade Amelia där i med 2av sina kompisar,medans Frida sov.. Men sedan när hon vaknat så blev hon väldigt nyfiken på den så det blev till att byta vatten då de andra smutsade ner den å tog av henne kläderna så hon hoppade mer än gärna i å tyckte det var riktigt kul!! Ingen badkruka där inte =)

Senare på kvällen grillade vi lite och sedan när det blev mer mot kvällen å "lite" svalare tog jag en liten cykelrunda med Malte..


Idag lördag så var ju vädret likamed underbart!! Men vi kom igång lite sent här.. Jag å Melis tog oss en dusch å greja å åt frukost vid 11tiden, men efter det så gick vi ut å tog vara på det fina vädret.. När Frida skulle sova senare försökte jag passa på att få sola,men gud så tråkigt det är egentligen,tycker ni inte det?? Men försökte pusta ut där i värmen å för en gångs skull försöka få en fin färg,inte typen av bonna bränna..! Men nu har jag mer bara fått färg på benen där framme,inte på baksidan å inte på magen eller ryggen.. Eller jo,halva ryggen så att säga.. =/ Får väl försöka fina till det snart!
Men det sägs att det ska bli sämre väder nu ju,men det hoppas jag inte det blir!!!Nu vill jag allt ha det såhär ett tag å att man kan sätta upp våran STORA pool!!!!

Senare kom svärmor cyklandes förbi å stannade till en stund,hon skulle visst ta en sväng på cykelspåret som går mot Falköping,så jag å barnen tog följe,var riktigt skönt kan jag säga!!Mysig väg också,har aldrig tagit den vägen förut,men den var mysig,men lite jobbigt med de "övergångarna för kossorna", alltså det var en liten smal ramp i mitten och jämte var det stora hål ner i dike så inga kor kan komma på rymmen, så det var nackdelen att det var en del sådana i början, annars hade det vart perfekt väg för att ta en cykeltur med Malte,men det går ju inte med honom då när det är så..

Sedan kom vi till ett ställe där tydligen en ung flicka mördats för många många årsedan.. "Hallonflickan" kallades hon visst för.. när de hade hittat henne så visade det sig visst att hon hade hallonkärnor i magen,därav namnet.. Det skulle tydligen gått å se hur hon såg ut,men idag har de säkerställt å gjort iordning henne så hon finns på museumet i stan tydligen... Å de ska visst göra iordning platsen där detta skedde så man kan gå å titta mm..

Så detta har vart en riktigt härlig dag måste jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0