*Tjejiga barn..*

Vart inne och läst på en del forum om just jämställdhet när det gäller barn. Att likaväl som tjejer har rosa kläder på sig så kan killar också ha det,likaväl som killar har blåa kläder på sig så kan tjejer också ha det!

Ja vet inte,men när det gäller det så är jag nog lite mer omodern på den fronten om man kan kalla det så.. Jag själv tycker å köper mer tjejkläder till mina barn än att gå å kolla på killavdelning till dom,speciellt när det gäller min minsta tjej,köper mer rosa,lila kläder än att jag skulle köpa blåa till henne. Jag känner inte att jag vill klä henne i killfärger.. Samma med min stora,där klär jag nog henne mer i tjejkläder än killkläder.. Hon har själv börjat säga lite mer om vad hon vill ha på sig å inte är det heller att hon går på killavdelningen å kollar på kläder till sig,nej hon  håller sig till tjejavdelningen!
Hade jag haft en son så hade det faktiskt aldrig slagit i mig att sätta på honom en klänning!ABSOLUT inte!!!
Men det är jag det och mina åsikter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0