*Barnsäkra..*

Igår när jag var hos Cicci så kom vi in på å prata om barnsäkra hemmet..

Jag vet att det finns sådana som barnsäkrar i hemmet från golv till tak!Men enligt min mening tycker jag att det är lite till å överdriva,eller inte till å överdriva egentligen,lite lathets grej! Ja har man säkrat från golv till tak,ja då verkar det som att de som gör det kan koppla av ordentligt,å enligt mig så är det ju mer som man inte behöver titta till barnet eller så då man nog tänker att,men herregud inget kan hända,vi har barnsäkrat överallt!!
Även om man gjort det så finns det väl alltid något som kan hända ändå,eller?

Här hemma är det inte vidare barnsäkrat för 5öre faktiskt,men det jag har tänkt att göra är å köpa spisskydd!För knapparna,då nu lilltjejen börjar nå upp dit å har upptäckt att de är roliga att hålla på med,nu har jag ju ändå koll på det,men ett ögonblick bort så kan hon ju ha vart där å man inte tänker på det å kanske åker iväg,men nu kjollar jag alltid spisen att den står på noll innan jag lämnar hemmet,men en dag så kanske man blir stressad å får riktigt bråttom å man glömmer å kolla spisen.. Så just det har jag tänkt,å så har jag satt hörnskydd på soffbordet då de hörnen är riktigt vassa,å Frida är ju gärna vid bordet när vi sitter där,å ställer ju sig upp å går runt bordet.. En grind till trappen med men inget mer än så!!
Med Amelia så behövdes inget alls faktiskt,varken petskydd till eluttagen eller hörnskydd mm.. Det enda var bara en grind till den öppna spisen..

Hur har ni barnsäkrat..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0