*När mindre blir större..*

Känns som båda mina underbara,vackra döttrar bara växer till sig,att jag inte ens själv hinner med riktigt,eller rättare sagt gör det också att jag själv börjar känna mig riktigt gammal,ja jag är ju trots allt inne på 26½år =/

Iaf... Amelia,börjar få hörntänder där nere på bägge sidorna,samtidigt som hon har 2lösa framtänder där nere nu också (eller som hon själv säger, - Jag har fått löständer, 2st!!!hihi) och nu har hon även börjat titta lite mer på vad hon tar på sig för kläder,numer brukar hon vilja se mer finare ut(förut var det mestadels bara mjukbyxor hon ville ha på sig!)
Vill gärna ringa till kompisar också för att leka,ja bara sådana smågrejer som det låter som kanske får henne bara att kännas såå stor,ja,jag tycker inte riktigt det är små bagatellsaker utan bara det känns som en stor utveckling på att ha varit min lilla tjej,så blir småsaker som stora saker som händer..

Idag ringde även hennes kusin å ville prata med henne då hon fått reda på att Amelia har löständer,för min syster berättade att Tuva är rädd för att tappa sina tänder,rädd för att ha glömt och borsta tänderna mm..så hon ville ringa till Amelia och höra hur det var med henne mm.. Hehe,söta Tuva då! å tanken gör det nog lite mer när hon vet att Amelia bara är 1år äldre än henne..!


Å så Frida, ja tänk att hon redan blir 10månader på tisdag! 2månader kvar bara tills lilla tjejen blir hela 1år! Hon är det full fart på,börjat bli mer bestämd på saker och ting,ställer sig,å står gärna å dansar (gungar upp å ner å klappar händerna) har även tagit några steg från soffbordet till soffan när det stått en bit ifrån,har även tagit 4steg när jag stod en bit ifrån henne i köket,då ställde hon sig upp å gick mot mig!Duktiga lilla tjejen!!
Nu börjar man även se att hennes 2tänder där uppe börjar titta fram lite smått!!

Snart är det dags att börja planera också när vi har tänkt att hon ska börja på dagis,å ja det är inte bara för att man vill känna den lediga tiden,utan jag tycker det är nyttigt å lärorikt för barn att börja på dagis och lära sig mer av de andra barnen,såsett utvecklas de mer när de får titta och lära sig av varandra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0