*Lära sig dricka..*

Ja jag kom och tänka på det här med och dricka kaffe. I början är det ju egentligen inte så gott,eller?
Det är väl ändå något man får lära sig att dricka,eller?

Hur började ni med att lära er och dricka kaffe? Jag vet att jag började faktiskt med tusentals sockerbitar i och mjölk,ja,tusentals kanske det inte var men många! Just för att slippa känna den där smaken,å då var det godare att känna sockret(men det var ju rätt skämmigt när man var hos andra å mer eller mindre tömde sockerskålen för att dricka en kopp kaffe),men när jag vuxit till lite mer så minskade jag ner på sockret,å det tog nog ett tag tills jag kunde sluta med sockret helt å hållet! Men mjölk,ja det fortsätter jag med än idag! Jag kan dricka kaffe utan mjölk också,men för att vara lite snäll mot min mage också så får det bli med mjölk, men idagens läge dricker jag en hel del kaffe per dag!På morgonen går det väl mer eller mindre åt en kanna kaffe bara till mig!

Men Té då? Ja det är något jag faktiskt inte tycker om!Det enda jag känner för att dricka Té det är nog mer när jag känner i halsen eller allmänt blääig,men inte svart té utan då ska det vara GRÖNT té!!

Hur lärde ni er och dricka kaffe å hur dricker ni erat kaffe idag?

Kommentarer
Postat av: Cicci

När jag började arbeta inom vården började jag dricka kaffe...men inte med socker i.men måste ha mjölk :)

2011-02-18 @ 14:57:15
Postat av: Sara

Tack! :D Jag gjorde MMF, kan skriva i ett inlägg hur jag gjorde :) Har fått fler frågor om det nämligen.



Jag har fortfarande inte lärt mig att dricka kaffe, haha. Tror nog att jag aldrig kommer lära mig heller. Har försökt några gånger men det går verkligen inte. Smuttade på lite kaffe förra veckan, jag tänkte att det kanske är gott nu när jag är gravid (man kan ju tycka att saker får andra smaker då man är gravid som du kanske vet) men det var fortfarande inte gott. Hehe. Te gillar jag inte heller. Så ska jag dricka något varmt får det bli varm oboy. ^^

2011-02-18 @ 18:52:05
URL: http://sarungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0