*Jag ser det snöar...*

Det var väl roligt HURRA!!! Men visserligen har vi haft snö liggandes sedan i lördags,men mer skadar verkligen inte och jag hoppas det kan få ligga kvar över julen nu å gärna att det kan sjunka ner å bli mer minus grader så de kan sätta på snökanonerna i skidbacken för nu vill vi gärna åka skidor och Amelia vill gärna börja i skidskolan iår igen också!!!Så hoppas hoppas kan man väl alltid göra,även om det inte verkar så jätte lovande med vädret nu i dagarna ändå!! Vi har redan hunnit känna av julen lite med lilla julafton.. Ja i lördags åkte vi till gbg hem till mamma där även mina syskon med respektive och barn var mm..Först fick vi lite glögg som välkomstdrink och sedan blev det lite julmat,inte överdrivet med julmat vilket också kan vara skönt,men mamma å christer ville ju inte ha massa mat över då de nu idag flög iväg utomlands.. Så det blev lite lagom,annars hinner man ju faktiskt tröttna på det! Senare efter mat å den fått sjunka ner och barnen lekt av sig kom en stand in tomte- Christer,som barnen fick klä ut då de var förstående att tomten inte kommer sååå tidigt ju,så då blev det paket mellan barnen.. å vi vuxna köper inget till varandra,utan vi köper ju mer varsitt paket för runt hundralappen och sedan ölägger i en säck å någon får dela ut.. så vi ändå får något.. Men barnen vart nöjda,även om kanske inte Frida förstår så mycket av vad som skedde mer än att hon fick öppna paket =) De fick iaf varsin hemstickad Pippitröja å kläder.. Å Amelia fick en hel del pysselgrejjer,klocka,böcker med att lära sig plus&minus och klockan,ett par ridbyxor vilket hon blev överlycklig över att hon ängtligen fick! Å sedan fick hon ju även håltagning i öronen som vi gjorde med mamma innan vi skulle hem till dom,så vi mötte upp henne på deras torg å det var en tjej som var nervös över det å spände väl sig lite så lite ont gjorde det allt,men efter det vart färdigt vart hon så glad över det! Frida fick ju också kläder,å ett pippitält,en docka som pratar lite och även sover så den rör sig med armar å huvud å sedan när den sover så snarkar den! Å i våra paket som vi vuxna fick så fick sambon 2sorters löste, med smak av polkagris och vinteräpplen, och jag fick en 70% cacao chokladkaka å 2bingolotter till uppesittarkvällen!!Å det blev kanon med det då jag annars oftast är ute i sista stund med att köpa sådant vid speciella kvällar å då brukar jag få åka runt en hel del då de är slutsålda haha,men nu är jag garderad =)) Å vad köpte vi i våra paket då? Jo vi köpte faktiskt samma,eller jag fick göra det då sambon jobbade å även där var vi ju ute i sista stund,men jag åkte till Falbygdens Ost och köpte en färdig "burk" med 4olika ostar i å köpte man det fick man en ostkniv också så köpte jag till lite kex också,å det kom till rätt personer också som fick våra paket,riktiga ostälskare så det var riktigt uppskattat faktiskt!!! Julgranen har vi inte fått upp ännu,men imorn tänkte jag faktiskt att vi skulle försöka hinna med det,men paketen får nog vänta till fredag kväll tills de läggs dit,dels så är de orörda för Frida och sedan så har det mer blivit så så Amelia tror att tomten har vart här under natten och lämnat våra paket då vi öppnar våra här hemma på morgonen.,MEN alla julklappar är inte köpta ännu,eller Frida är väl mer eller mindre färdig,men inte Amelias! Men det får bli lite sista sekund där,ska bege mig ut på fredag faktiskt då det passar mer med bilen å så!!Å sen på fredag ska vi till sambons syster å alla de andra kommer också dit så ska vi fira jul då å på lördag hem till hans föräldrar.. Så det blir nog bra till slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0