*KALVJAKT*

Imorn bär det av till jaktstugan för mig,sambon,malte å svågern.. För på lördag är det dags för kalvjakt med hundar..
Så jag ska få vandra en hel del i helgen.. Så är det när man är hundförare! Men nu hoppas jag verkligen det skjuts ngt för just Malte,han är väldigt duktig på att ställa älgarna,det gör han riktigt snabbt,men det är ju inte riktigt lika lätt för honom å veta vilket djur som är skjutbart.. Så därför har det inte skjutits ngt så för han ännu,då han ställt "fel" älgar.. Men nu i helgen hoppas jag på det bästa!!
Å han är nog uppvilad tills dess,han har ju jagat både i måndags å tisdags,så igår var han riktigt trött,man märkte inte av honom alls!! Å skallet är inte riktigt på topp just nu efter allt skällande de dagarna..Hehe men han låter rolig nu när han väl skäller.. men det är lugnt tills på lördag!! =) Så lördag å söndag blir det jakt.. Barnvakter är fixade ¨åt bägge barnen,men de får vara på varsitt håll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0