*Hejsan,hoppsan!*

Redan tisdag,men ja själv har gått runt å trott att det vart onsdag,då går ju veckan ännu långsammare,skönare när man tex hade trott att det är måndag men det är ju tisdag,hmm... Lite väl veligt där va? Men ni förstår kanske hur jag menar?

Men skitsamma! Vad har man gjort den senaste tiden då? Minns inte riktigt mer än att jag har vart på ljusparty hos Marie, å i fredags åkte jag å barnen dit igen för fika å tjöt å amelia lekte med hennes fina son Rasmus. Var riktigt trevligt! Sedan i fredags kväll,gjorde vi iordning tacos lagom till älsklingen å Malte kom hem,de hade ju vart borta hela veckan för att det vart älgjakt,men iaf efter maten så dukade vi fram lite fredagsmys å tittade på Idol, när amelia var ute i köket så sa hon helt plötsligt att,mamma-det snöar ute...Va? tänkte jag,gör det? Japp det gjorde det,men det kom ju inte görmkt så det lade sig men man blev genast lite gladare faktiskt,att snart så.. Men den första snön kom faktiskt vid samma tidpunkt förra året!!

Lördags var jag å barnen hemma och städade å grejade,medans sambon var å stycka älg,så nu har vi fått lite påfyllt med sådant i frysen =)

Söndags började jag städa å möblera om melis rum,nu för absolut SISTA ggn!!! Hädanefter får hon sköta det helt själv å gör hon inte det så försvinner det på annat vis..

Å igår,måndag var jag å lämnade tillbaka bilen jag hade hyrt under veckan då ja annars hade vart billös.. Å ja måste erkänna att den nya volvo v70 diesel var faktiskt riktigt skön å köra,kan säga att efter en vecka med den så kändes det riktigt konstigt att börja köra våran bil igen.. Svärmor hjälpte till med att hämta oss också efter vi lämnat den.. Sedan vart det hem för att ge Frida mat å ut med Malte,sedan åkte vi å köpte vinterskor till Amelia å hittade lite kläder till Frida också..
Sedan fort hem å laga lite mat för att sedan bege oss å hämta svärmor å åkte till sambons moster som fyllde 60år,där bjöds det på smörgåstårta,tårta å kaffe,riktigt mums mums!!!

Idag,Tisdag har väl inte hänt för mkt,mer än att Melis har vart på dagis,hon har ju inte vart där på 2veckor men nu var det dags igen,å ja å frida har bara vart hemma å varit..å så har väl denna dagen mest varit.. har vart riktigt slö å seg idag..

Men imorn finns det å göra lite.. Först lämna Melis en stund på dagis å sedan hämta henne för att åka till tandläkaren,ska se om man kanske kan skaffa lite barnvakt under tiden för Frida.. Sedan hem å laga mat å så å senare på em är det dans för amelia.. Sedan funderar jag på att se om jag hittar lite färg också..sugen på att måla fridas rum nu,men får väl se.. Om inte annat så måste jag iaf handla en ny duschslang! Den gick sönder lagom igår när jag precis hade kunnat skölja ur balsamet.. Sikken tur..

Jaja,detta blev väl bara massa svammel,men tänkte jag fixk uppdatera lite smått...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0