*Jul i vårt hus..*

Ja då var alla julgardiner å adventsstakar/stjärnor uppe i våra fönster,bara lite småpill kvar som ska upp å även lite julpynt i fönstrerna i trappen.. Granen får bli senare.. Men,jag efterlyser julkänslan. Vart har den tagit vägen?? Varje år när det är dags att sätta upp alla grejer så brukar den där känslan finnas där,men inte nu,den lyser med sin frånvaro! Har även testat med att ha julmusik på när man pysslat här men det har inte hjälpt alls. Så snälla,snälla,snälla, Ge mig tillbaka julkänslan!! HAde förstått lite om man nu inte hade haft någon snö ute,då det hör till med första advent å hjälper till å få den där julkänslan,men snö har vi men det hjälps visst inte! Det känns mer som att julen är långt ifrån hörnet,men dessvärre är den ju inte det!! Men hoppas man får tillbaka den snart,riktigt snart! Kanske kommer när man börjar handla julklappar,vilket vi inte ens har börjat med,men nästa helg så,då ska det shoppas! La som förslag till sambon att vi skulle åka till Ullared för att titta på det,så vi får väl se hur det blir med det!

Då blev det vinter iår med,det är väl skönt? Det börjar ju nästintill se ut som förra vintern faktiskt.. Men jag hoppas att det håller i sig så här på vintrarna nu,att man får uppleva en hel del snö! Å att den ligger kvar till självaste julafton! Men nackdelen är när det ska blåsa så fruktansvärt mycket! Det går ju inte ha Frida i någon pulka då,hon tappar ju mer eller mindre andan om det blåser på henne i ansiktet..! Melis tycker det är kul iaf å det kan jag förstå!För snö hörtill vintern! Men samtidigt finns det ju vissa nackdelar.. Tex som förra vintern,ja då vart ja ju gravid,å min mage var inte i det minsta laget precis,så det var rätt tufft att knalla å gå i all den snön,så det blev ju en del träningspass då om man säger så.. Å när jag tänker efter,så tänk att jag åkte skidor när jag var i 6:e månaden,å jag är inget skidproffs precis,utan åker hellre än bra,men bra gick det ju iaf..Inte ramlade jag heller,men det som var tuffast då var ju å vara i mina pjäxor!!Det gillade inte riktigt mina fötter.. Å sedan i februari var vi på Vinter rally under en hel helg,å för att kunna komma dit man skulle för att se,då fick man gå en hel del,det var väl rätt kämpigt faktiskt med tanke på snön å packning man fick ha med sig,men jag gjorde det!Utan problem! Å Även knallade upp för en riktigt brant skidbacke också,för att komma till en bra plats för att se!Så såsett blev det en del rörande för min del när jag vart gravid..

Men nu då,ja då är det ju lite nackdel med att man har barnvagn!Inte så lätt överallt att ta sig fram precis,så bara det kan vara ett bra träningspass..hehe.. Å till er som har en 3-hjulig barnvagn,hur går det för er nu??Vill gärna veta hur det är med en sådan vagn nu.?
Tänkte kanske mer åt våren skaffa ngt sådant,eller just med svängbara hjul eller en Scooter,tycker det är en bra skillnad på dagens scooter mot vad det var när amelia var liten,då hade jag en scooter men efter jag kände på de hur de kä'nns idag,så känns de mycket mycket lättare å smidigare i dagens läge!!

Så Scooter VS 3-hjuling???


Kommentarer
Postat av: Emma, mamma till leija

Jag säger som du? ska man ha en 3 hjuling eller en lättkörd scooter? Typ den nya emmaljungan? Gah.. får Andreas bestämma så blir de emmaljungan scooter, fast då skulle jag vilja ha den med två svängbara hjul:D Jaja.. hmm ett bekymmer senare:P Tss.. Hoppas att Frida får mer sömn inatt och FRAMFÖRALLT du:D

Kram på rej goa vän <3

2010-11-28 @ 00:51:00
URL: http://mammatillleija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0