*Torsdag*

Oj,har visst inte hunnit blogga på ett litet tag,men nu gör jag ett försök här..
Så vad har hänt sedan sist då? Ja i söndags åkte jag å sambon till Ullared,köpte julklappar men bara det gick på en hel del..ja vi köpte lite annat hem också men inga kläder,tänkte ta en tripp dit i januari kanske för att just köpa kläder iaf..Inte alls farligt med folk heller!Så det blev en heldag där för oss 2..barnen fick vara hos svärföräldrarna..Eller rättare sagt deras farmor/farfar.. Ja även om det egentligen inte är Amelias riktiga  farföräldrar och har inga riktiga heller,men hon ser dom själv som sin farmor/farfar och kallar dom för det!!Med den fronten tycker jag dom är väldigt bra faktiskt,att de behandlar dom inte olika,utan ser henne som sitt barnbarn också!Är det någon som frågar om deras barnbarn om hur många dom har så är hon inräknad där också!!Med andra ord så är inte min sambo pappa till henne,men han har tagit sig an henne som sitt egna barn när vi träffades..!Och enligt honom själv har han 2barn!Jaja nog om det kanske..

Resan ner till Ullared var riktigt mysig faktiskt,kändes som rena älgsafarin vi var på!Många älgar fick vi allt se,å några var ute på vägen och slickade i sig vägsaltet!

Sedan i tisdags så kom Emma hit! Äntligen fick vi ses,var ett bra tag sedan,annars brukar vi oftast iaf ses minst 1ggn/bveckan,men nu ahr det ju vart sjukdomar å så.. Men iallafall i tisdags kom hon hit för att vi skulle göra julgodis! Gjorde bla ischoklad,med mörk,ljus,vit choklad,rocky road,wienernougat! Tanken v ar att vi skulle göra knäck också,men den ville sig inte alls!Började inte bra heller då den kokade över på hela spisen å sedan blev det inget av den,..men ska göra ett nytt försök å då kanske inte med lika mycket..vi gjorde en sats*5.. Fick lite extra hjälp i början också, av 2kompis till amelia..!
Men det lyckade godiset blev gott iaf!

Å igår gjorde jag å amelia lussekatter!Å de blev väl lyckade men tyckte inte de smakade så mkt saffran iår..ändå hade vi i mkt mer än vad de skulle vara.. så saffranen verkar vara snål i smaken iår..

Idag är tanken att vi ska göra en grej med trolldeg som jag såg någonannanstans..så får väl se om det blir något vidare.. blir kanske ett bildbevis senare idag när vi hämtat henne å gjort färdigt..

Fick rena träningspasset till dagiset idag.. Fick gå då vi inte hade någon bil hemma.. fick väl mer eller mindre sura bilförare på mig eftersom jag gick på vägen med vagnen å fick stoppat upp trafiken då å då när de fick möte.. Men vad skulle jag göra då?Trottoaren gick ju inte gå på!!!Redan svårt å gå där själv bara men dessutom med en barnvagn också? Nää då fick de allt bli sura på mig!!!

Står lite i valet å kvalet inför imorn.. om man ska ta tåget eller bilen..ska åka till gbg å lämna melis hos sin mormor.. får väl se sedan hur det blir!
Hon ska iaf vara där tills på söndag.. Å På söndag är det dags för funky kidz showen!

Har förresten en 7månaders jag kan skänka bort ett litet tag? ;-) Riktigt grinig på dagarna..å ska bara vara i famnen..vet inte om det är att hon bara blivit riktigt mammig av sig eller om det är mer tänder på G eller något annat!!Sover riktigt dåligt på nätterna också..Jaja,det blir nog bättre snart igen..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0