*The Weekend!*

I fredags skulle jag till gbg för att lämna Melis hos sin mormor.. Stod lite i valet å kvalet ju om jag skulle ta tåg eller bil..men det slutade med att jag tog tåget.. Vi var där i rätt så god tid..å strax innan tåget skulle avgå så ropade dom ut att det skulle vara 10min försenat..men de där 10 minutrarna blev bara längre å längre,då slutade det med att det tåget blev inställt för att det hade havererat i skövde,så vi fick ta nästa tåg..Å som tur var så gick jag å Melis upp på perrongen ett litet tag innan tåget skulle komma så vi fick sittplats,annars var tåget smockfullt i alla gångarna,men hur säkert känns det egentligen om något skulle hända??Jaja,fram kom vi till slut så mamma kom å mötte upp oss vid tåget å tog med sig amelia hem,jag tog bussen vidare hem till min pappa för att sova där under natten,attans att när man väl skulle få sova en hel natt utan att behöva gå upp så fick nman ställa klockan... Skulle ju möta upp Emma vid stationen vid 10tiden,missade precis bussen från pappa så han körde mig in..

Efter vi möttes upp så gick vi å strosa runt i affärerna.. Kan konstatera att jag hade önskat att man hade en sommarjacka då..för fyfasen va varm man blev av att gå där med allt folk också.. så vi tog väl egentligen oss inte tid för att kolla runt riktigt ordentligt när man kunde passa på..Sedan började vi bli hungriga så vi gick upp till avenyn till en restaurang där det var mkt lite folk,där möttes vi av en som stod å tog emot våra jackor å sedan fick vi invänta hovmästaren..Men när vi väl satt där så droppade det in fler å fler folk så det hade nog nyss öppnat innan vi kom verkade det som.. Blev en cider till maten också,men det var inte överdrivet mkt man fick precis.. Sedan fick vi väl vara med på en date också.. Stackars kille säger jag bara.. Bruden talade i ett om allt i sitt liv om hennes lägenheter,en hade hon haft i new york å nu bodde hon i london mm.. Jaja,han verkade måttligt intresserad,..

Sedan blev det att köpa en kaffe å ta tåget hemåt igen.. Var rätt mör i fötterna å jag har verkligen kommit på att ja inte saknar göteborg för 5öre!!!!Fick ju panik redan i fredags när jag hoppade av tågtet bland allt stressat,veliga,skumt folk!!! Trivs bra på landet =)

På söndag var det dags för mamma å hennes man att komma hit å lämna melis å vi tog en fika innan vi skulle åka till Folkets Park för att Funky Kidz hade deras avslutningsshow!Jätte duktiga dansare å framförallt min tjej =)

Igår vart det ju Lucia.. Så på eftermiddagen begav vi oss mot dagiset å lämna Melis å vi fortsatte till centrumkyrkan dit dom kom sedan,jätte fint var det,tråkigt bara att det var så litet där å så mkt folk,var ju alla avdelningar som hade ihop.. så en del fick ju inte se alls då man mer eller mindre satt i ett annat rum!!

Det var denna helgen det..! Nu på lördag som kommer blir det ytterligare Gbg som gäller,men då Jul på Liseberg!Ska dit med en gammal vän,Christel å hennes blivande man Oskar å deras dotter Moa!Ska bli så mysigt så,hoppas på att kanske min julkänsla kan dyka upp då tro? För det känns inte alls som att det snart är jul för min del!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0