*Ny vecka..*

Då är vi inne på årets sista vecka!På lördag är det redan ett nytt år!Å jag har ingen aning om var detta året tagit vägen,det är nog det snabbaste året jag varit med om tror jag nog allt!!

I måndags började Amelia sin första dag på skidskolan,som hon har längtat!Å det gick riktigt bra också måste jag säga..Hon har ju stått på skidor å så förut,men tanken är ju att hon ska kunna åka alldeles ensam,utan att man hjälper henne ner för backen! En av skidlärarna sa att hon var den som var gladast i gruppen när hon hade kommit ner från backen!

Igår/tisdag var det dags för dag nr 2 på skidskolan,å av det lilla jag såg så gick det jätte bra,det är bara det att hon måste försöka lära sig å böja lite mer på sig..står gärna lite mer rakt uppåt å då blir det lätt att hon hamnar på baken =) Å sedan verkar hon nog mer satsa på en karriär inom störtlopp.. då lärarna sa att hon körde mer störtlopp ner än å plogar..
Medans hon var på skidskolan passade jag å sambon på å åka lite också,men blev inte så mkt för min del då jag inte är vän med mina pjäxor,de passar inte riktigt till mina vader!Själova tungan klämmer å så..så mina ben fick panik!Så det blir till å köpa nya!Får kanske kolla på herrsidan för de är ju bredare.. Hatar å ha fotboll/ridnings vader! Stora problem när man ska ha fina stövlar också,riktigt svårt å hitta kan jag säga,utbudet där är inte stort precis för dessa vader!

Idag är det sista dagen på skidskolan,så får se hur det går sedan,men hon ska allt få ta ,mer lektioner senare..Men om de har fler denna säsong vet ja inte men om inte annat så blir det till nästa säsong!För detta märks att det är något hon vill!Hon vill kunna åka skidor!Å jag tycker det är kul om hon nu vill lära sig riktigt,så hela familjen kan åka ihop,,eller aa nästan hela familjen,Frida får vänta lite till innan hon kan åka!
På tal om Fridis,igår ställde hon sig upp själv mot en liten pall!!Jisses va stor hon är nu då..duktiga tjejen!
Idag är tanken också att det ska köras skräp till tippen!!Behövs kan jag säga!!Måste börja fixa iordning inför fredagen också ju då vi får en del folk hit!

Å imorn ska jag hjälpa Emma å Andreas å flytta å efter det blir det nog å inhandla maten mm inför fredagen.. å inte nog med det!Måste ju köpa presenter till min stora prinsessa också,huh,men frågan är vad bara..Jaja det kommer vi nog på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0