*Julen*

Ja då var julen över,å jag skrev ju sist att jag kände att julkänslan kom smygandes fram,men lika fort den gjorde det så försvann den!Sp denna julen kunde faktiskt kvitta,hade ingen känsla alls!

Men men,iaf på torsdagen var vi hos sambons syster å man å resten av hans familj å firade..Käkade gott å hade allmänt trevligt..Å lite julklappsöppning.. Sedan stannade vi kvar å spelade bingolotto,har nog aldrig suttit så nära på just på bingolotto som man gjorde nu,men nära skjuter ingen hare,så det blev ingen vinst!

Fredagen på självaste julafton,så hade vi lite mysigt här hemma först,jag,sambon,barnen å Malte.. Åt frukost å sedan öppnade julklappar som tomten hade vart med här under natten å lagt under granen =)
Jag fick bla en "väckarklocksdocka" till telefonen å en armbands klocka!!
Sambon fick en OCR-penna som han hade önskat sig,en sådan som man läser av ocr numrerna så man slipper skriva in dom själv!
Amelia fick ett kitty bingospel,kitty väckarklocka,skidglasögon å ett dans spel+matta till Wii.
Frida fick en hund som både sjunger å pratar å en telefon mm..

Sedan blev det till å bege oss till göteborg,hem till min mamma å hennes man å fira med min andra syskon+familj.. Där blev det ju också självklart ätandes av julmat å hade trevligt tills tomten kom! Kom med massa paket! =)

Där fick barnen bla kläder,spel,leksaker,pengar.
Blev lite sen hemfärd,å jag blev den som fick köra hem..fick ta det lite lugnt då det snöade å var halt ute!Men hem kom vi =)

Lördagen-juldagen,gjorde vi inget märkvärdigt faktiskt,jag fixade iordning på övervåningen å fixade iordning all tvätt å rensade barnens garderober på för små kläder..Å senare på kvällen var sambon iväg med några vänner å festade lite..

Söndagen-annandag jul.. Tog vi det lilla lugna först på fm,å sedan bestämde vi oss för att åka till Skövde å kolla lite.. Var bara i elektronikaffärerna å tittade,så det blev köpt en ny mobil till sambon,en ny förstärkare så vårat ljud äntliugen kan bli som det ska när man tittar på tv/film..den andra hade gått sönder efter vi hade strömavbrott en gång..å sedan dess har ljudet aldrig varit detsamma!Vi har ju inte de små högtalarna precis heller.. Å sedan blev det en blu-ray spelare!Jag var ute lite efter å kolla på en kapselkaffemaskin.. Men vet inte riktigt om jag ska köpa det eller inte.. Vi har ju en vanlig kaffemaskin som vi köpte för 2årsedan.. Men den har typ bara blivit stående då min mage inte riktigt klarar av riktigt nymalet kaffe.. Så frågan är om det blir detsamma med kapslar? Sambon är ju inte så positiv till å köpa en då han vet hur det blev med den förre..men någon som vet om det blir detsamma typ? eller om det ä'r lite mildare? Har ju druckit kaffe från kapslar när man vart hemma hos vänner..men då har jag inte känt något men frågan är om när man dricker det hela tiden om ni förstår?

Jaa detta var väl hur våran julhelg har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0