*Hem å husdjur*

Kom in någonstans på något forum där det handlade om djur och vad som gäller när folk kommer på besök. Någon hade skrivit att inte fasen ska den personen som har sin hund behöva städa å dona innan för att det ska vara rent bara för att det ska komma besök,när den själv annars får dras med hundhåren dagligen mm..
Att det är också hundens hem,alltså får man ta det som det är!Att respekterar man inte hunden så respekterar man inte hundens ägare

Visst är det självklart hundens hem också,men jag försöker iaf fått dammsuga det värsta när jag vet att det ska komma besök hit. Gärna lite mer om jag vet att det kommer någon som kan vara allergisk,jag är inte pedant av mig för 5öre, men försöker mer när jag vet att det kommer en allergiker hit,men sedan kan det vara svsårt å få det riktigt rent här hemma med en hund som fäller konstant,men jag skiter inte i det,för jag respekterar även folk som kommer hit,även de som inte är allergiska å inte har egna djur så kanske inte det är så värst kul för dom å dras med massa hundhår mm..Men jag kan inte garantera ett riktigt pedantiskt hem,det kan ni glömma,för det är inte så himla lätt som sagt med en hund som fäller konstant å dammar ner.. Men försöker iaf..

Sedan var det prat om att hunden ska få röra sig som vanligt hemma när man får besök,att det var besöket som fick ta seden dit man kom,för det är trots allt hundens egna hem också!

Riktigt så anser jag det inte.. Som tex en väns dotter är rädd för hundar å det kan jag verkligen förstå men mer där tänker jag inte gå in på varför.. Men ska hon inte då kunna känna att hon kan komma hit bara för att vi har hund? Nä,jag tycker hon ska kunna det även om detta är "hundens hem" men enligt mig ska hon kunna känna att hon kan komma hit å känna sig trygg! Alltså så sätter jag ut våran hund medans hon är här,jag respekterar att hon är rädd för hundar men inte fasen ska hon behöva ta seden som den är här,för en rädsla för något är inget å leka med! Hon ska kunna känna sig trygg här,även fast vi har hund! Alltså är det hunden som åker längre ner i rang här å får ta seden som vi bestämmer för honom! Och ställs han inte ut på utsidan då får han ligga på sin plats under trappen å där ska han banne mig ligga kvar också tills vi säger att det är ok att komma fram! För hon ska kunna röra sig fritt här hemma också,även om vi har hund! Men nu verkar hon ha fått lite mer förtroende för våran hund,men det ska ändå vara på hennes villkor! Hur hon vill lära känna våran hund,inte på hundens villkor för att detta är här han bor!

Jag vill känna att jag kan ta hem besök hit till mitt hem!Å de ska känna sig trygga å så..

Visst våran hund har aldrig gjort något mot någon,många mindre barn som har vart på honom och han har aldrig gjort något,men sedan är han en hund också,å med en hund ska man aldrig säga aldrig! Men det är just det som är också,att folk säger nämen våran hund gör aldrig något den är så snäll så.. Jo det kan den visserligen vara,men man måste ha i baktanke att det är just en hund,å även om den inte gjort något förut så ska man aldrig säga aldrig,för det räcker att hunden tex kan ha ont någonstans,å den inte kan berätta det.. Å fel person råkar komma på fel ställe,då kan det vara lätt med ett bett..

Men jag litar på min hund,men jag har ändå i baktanken att man aldrig ska säga aldrig!Även om han nu är världens snällaste hund som många andra säger ¨å visst tycker man det om sin egna hund men som sagt,man vet aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0